atrium01

Egy felmérés szerint Budapesten és nagyobb vidéki városokban közel százezren tervezik új építésű lakás vásárlását a következő öt évben. A közvélekedéssel ellentétben a többség saját célre keres új otthont, nem befektetni szeretne. Budapesten több mint 78 ezren tervezik, hogy öt éven belül újépítésű lakást vásárolnak a Cordia Magyarország és az Ipsos Zrt. kutatása szerint, vidéken 22 ezren tervezik ugyanezt. Túlnyomó többségük saját célra keres új otthont, nem pedig befektetési céllal.

„A lakáspiacon elterjedt vélekedéssel ellentétben a kutatás azt mutatja, hogy azon hazai vevők aránya, akik befektetési céllal szándékoznak lakást vásárolni, jóval alacsonyabb a saját használatra vásárlást tervezőkkel szemben. A legfrissebb adatok szerint az új lakások potenciális vásárlóinak 80 százaléka saját részre, tizedük befektetési, 8 százalékuk pedig mindkét célra tervez beruházást” – mutatott rá Földi Tibor, a Cordia Magyarország vezérigazgatója.

Bár az ideális ingatlan kiválasztásakor a saját használatra és a befektetési céllal vásárlást tervezők eltérő szempontokat tartanak fontosnak, a környék és az ingatlan jó megközelíthetősége mindkét csoportban a prioritáslista élére került. A befektetni szándékozóknak természetesen kiemelten fontos a könnyű bérbeadhatóság, de az adott környéken található üzletek száma is meghatározó. Négyötödük szerint az ideális befektetési célú ingatlan a belvárosban, frekventált helyen található, míg a saját használatra vásárlók között ugyanekkora arányban voksolnak a zöldövezeti lokációkra – mondta Földi Tibor.

A befektetési céllal lakást kereső, magasabb pozícióban dolgozó potenciális vevők 79 százaléka számára kiemelten fontos, hogy az ingatlanfejlesztő a bérbeadás kapcsán is nyújtson szolgáltatásokat. Kétharmaduk azt is szeretné, ha ingatlanfejlesztő saját maga üzemeltesse az épületet, sőt, többségük azt is elvárja, hogy a lakás okosotthon legyen. „A kutatás adatai megerősítik, hogy ma már a lakáskeresés folyamatában gyakorlatilag ugyanannyira alapvető első lépésnek számít a leendő lakás környékének feltérképezése, megismerése, mint az internetes keresés” – mondta Földi Tibor.

„Ehhez képest az ismerősök, barátok megkérdezése, ingatlanközvetítők felkeresése sokkal kevésbé jellemző, míg az újsághirdetések böngészése inkább vidéken gyakori.”

szerző:
hvg.hu

exit_intent_bg-scaled